درمارولر چیست؟

What is a derma roller and how does it work?

 مقاله - [{"id":34,"user_id":"1","title":"\u062f\u0631\u0645\u0627\u0631\u0648\u0644\u0631","content":"\u062e\u0631\u06cc\u062f \u062f\u0631\u0645\u0627\u0631\u0648\u0644\u0631 \u0627\u0632 \u0628\u0627\u0646\u0648 \u0645\u062f","status":"1","slug":"\u062f\u0631\u0645\u0627\u0631\u0648\u0644\u0631","parent_id":"0","created_at":"2019-11-15 15:58:07","updated_at":"2019-11-15 15:58:07","pivot":{"article_id":"13","tag_id":"34","created_at":"2020-06-28 15:50:21","updated_at":"2020-06-28 15:50:21"}}] - درمارولر چیست؟ - بانومد

همه ما عاشق پوستی صاف و بدون لک و هرگونه نقصی هستیم اما اکثر اوقات می بینیم که در حال مبارزه کردن با مشکلات پوستی مثل آکنه، چین و چروک ها، خطوط صورت، جوش و ... هستیم. معمولا این مشکلات روش های درمانی گران قیمتی دارند که اغلب این روش ها سرطان زا است. اگرچه که درمان های غیر ریسکی و ارزان قیمت تر نیز وجود دارد که یکی از آن ها روش درمارولر می باشد.

درمارولر چیست ؟

درمارولر یک وسیله زیبا کننده است که برای احیای پوست استفاده می شود و این وسیله می تواند وضعیت های مختلفی را در پوست درمان کند.
سر این دستگاه از پلاستیک های سنگین ساخته شده که حدود هزار سوزن بسیار ریز بر سطح خود دارد و این سوزن ها از جنس استیل یا تیتانیوم هستند. و رولرهای مختلف سوزن های مختلفی دارند و به طور ایده آن بین 90 تا 450 سوزن در این دستگاه وجود دارد و سایز این سوزن ها بین 0.25 تا 3 میلی متر است.
قبل از اینکه بخواهید درمارولر را انتخاب کنید، باید بدانید که چگونه از آن استفاده کنید و بدانید که پروسه درمانی آن چگونه است و این نوع درمان اساسا از طریق همین سوزن هاست که به آرامی روی پوست کشیده می شود و می تواند نواحی پوست را بپوشاند.
این پروسه درمانی یک پروسه آرایشی محسوب می شود که به طور گسترده ای انجام می گیرد و این کار باعث می شود که جریان خون در صورت تحریک شود و یک لایه برداری صورت پذیرد و همچنین این دستگاه را می توان یک نوع ماساژور صورت نیز تلقی کرد.

 

خرید ماساژور دی.آر.اس طرح 6 در 1 مدل درمارولر

فواید درمارولر برای پوست

مشکلات پوستی مثل زخم ها را می توان با استفاده از درمارولر درمان کرد که به تحریک الاستین و کلاژن موجود در پوست کمک می کند.
افزایش تولید کلاژن در پوست و الاستین ، از طریق درمارولر است که همین امر باعث صاف شدن پوست با ظاهری طبیعی می شود و زمان مشاهده کردن تغییرات و بهبود های پوستی ، بستگی به شدت چین و چروک ها دارد.
اشعه های یو وی خشن خورشید به پوست ما به طور مداوم آسیب وارد می کند و درمارولر می تواند به بازیابی قسمت های آسیب دیده پوست با تحریک کلاژن کمک کند که باعث زنده کردن آن می شود و این وسیله باعث می شود که پوست سریعا به درمان پاسخ دهد.
هایپر پیگمنتیشن بیشتر اوقات فقط روی سطح پوست است که می تواند با درمارولر انجام شود و این روش سلول های ملانوسیت را نرمال و متعادل می کند و باعث پوست اندازی می شود و همچنین به پوست کمک می کند تا مواد سبک و طبیعی را حذب کند و همچنین نقش موثری در کاهش چین و چروک های پوستی دارد.
آکنه یکی دیگر از وضعیت های پوستی است که می توان با درمارولر آن را بهبود بخشید و اگرچه که بعد از آن باید از پوست خود مراقبت کنید زیرا باکتری در این حالت به سرعت پخش می شود.
بعضی از درمارولرها برای پوست، ممکن است که به احتمال بسیار زیاد التهابات پوستی، خشکی یا زبری پوست و قرمزی آن را هم برطرف کند.

درمان صورت از طریق درمارولر

سایز سوزن ها را باید بر اساس وضعیت پوستی هرکس تغییر داد مثلا باید دید که آیا فرد از این وسیله برای زخم های صورت استفاده می کند یا هدف دیگری دارد. حال طبق نیاز های فردی باید سوزن ها را انتخاب کرد مثلا برای آکنه های خفیف، باید از سوزن هایی با سایز 0.5 میلیمتر استفاده کنید، در حالی که برای حفره های بزرگ، متخصص پوست از سوزن هایی با سایز 2 تا 2.5 میلی متر استفاده می کند.

روش استفاده از درمارولر روی پوست

در این بخش از سلامت پوست و موی بانومد درمان مرحله به مرحله درمارولر را برای شما شرح داده ایم.
اولین مرحله، ضد عفونی کردن سوزن ها و شستن صورت است که با شستشو دهنده ملایم انجام می شود و بعد از آن بسته به سطح تحمل شما از لحاظ درد و سایز سوزن، می توان از کرم های بی حس کننده روی قسمت هایی استفاده کرد که قرار است دستگاه از آن ها رد شود.
اولین رول دستکاه روی پوست باید به صورت عمودی باشد که تقریبا 6 تا 8 بار انجام می گیرد و این کار را باید تا جایی انجام داد که کل پوست پوشش داده شود و زمانی که این کار به اتمام رسید، به نقطه شروع برمی گردیم و ابزار را روشن کرده و دوباره در جهت عمودی روی پوست می زنیم ، فقط حتما این دستگاه را روی تمام قسمت های پوست بکشید و بعد زمانی که کل صورت را پوشش دادید، می توانید با آب کل صورت را بشویید و البته آبی که پزشک به شما می گوید و حتما اطمینان حاصل کنید که درمارولر دوباره ضد عفونی و پاکسازی شده باشد.

بعد از درمارولر، چه موقع باید منتظر نتایج آن باشیم ؟

از آن جایی که همه ما پوست متفاوتی داریم و نوع، تناژ و وضعیت آن با دیگری مختلف است پس هیچ نوع زمان دقیقی را نمی توان برای مشاهده نتایج اعلام کرد. بعضی از افراد در عرض یک هفته و بعضی دیگر حتی بعد از دو سه ماه شاهد نتایج استفاده از این درمان هستند.

راه کارهای مراقبتی بعد از درمارولر

همیشه از یک پاک کننده ملایم و آب برای شستشوی صورت تا 48 ساعت بعد استفاده کنید و با ملایمت پوست خود را خشک کنید و حتما از تمیز بودن دست ها اطمینان حاصل کنید.
از مرطوب کننده ای استفاده کنید که پایه مواد معدنی داشته باشد و بتواند پوست شما را مرطوب نگه دارد و از هرگونه خشکی جلوگیری کند.
همچنین می توانید برای مرطوب نگه داشتن پوست از هیالورونیک اسید استفاده کنید و PH پوست را نرمال کنید و سرم های حاوی HA نیز گزینه مناسبی می باشند و تا 12 ساعت بعد از درمان از هیچ محصول آرایشی استفاده نکنید و اجازه ندهید که براش های آرایشی به پوست شما برخورد داشته باشند که این کار باعث به وجود آمدن مشکلات پوستی می شود.
حتما حتما بعد از این درمان، از ضدآفتاب استفاده کنید که اس .پی .اف بالای 30 داشته باشد.

عوارض درمارولر

اثرات جانبی استفاده از درمارولر
قرمزی پوست یکی از اثرات جانبی استفاده از این دستگاه است و انگار که پوشت شما دچار آفتاب سوختگی شده اما بعد از چند دقیقه به سرعت محو می شود.
هنگامی که از سوزن های بلند تر استفاده می کنید، پوست شما در معرض خشکی و زبری بیشتری قرار می گیرد و این مشکل معمولا بعد از چند روز با کمک مرطوب کننده مناسب رفع می شود.
اگر پوست حساسی دارید، شاید بعد از درمان شاهد التهاب پوست باشید اما مطمئن باشید که بعد از چند ساعت برطرف می شود.
اگر پوست بیش از حد حساسی نسبت به آفتاب دارید ، تا چند روز در معرص نور خورشید قرار نگیرید.
درد و خونریزی جزء اثرات جانبی این روش است که در طول انجام این پروسه ایجاد می شود.
بعضی دیگر از مشکلات شامل کشیدگی پوست، خستگی ، سوختگی ، کبودی و زخم می باشد.
جدی ترین اثر جانبی پوست ، عفونت است که در صورت استفاده نکردن از درمارولر تمیز و ضد عفونی شده اتفاق می افتد و باکتری روی دستگاه از نفر قبلی به پوست شما منتقل می شود که وضعیت را بدتر خواهد کرد.