بخور سرد چیست ؟

Cold Fumigator

 مقاله - [] - بخور سرد چیست ؟ - بانومد

دستگاه بخور سرد به طور ویژه برای کاهش اثرات ناخوشایند ناشی از هوای خشک مورد استفاده قرار می گیرند. به راستی ، رطوبت هوا می تواند به طور خاص برای درمان خشکی پوست،احتقان بینی، التهاب گلو و خشکی لب ها مفید باشد. آنها همچنین می توانند برخی از علائم ناشی از آنفولانزا یا سرماخوردگی را کاهش دهند. 

هنگامی که فرزند شما دچار سرفه های مکرر و گرفتگی در مجرای تنفسی ( احتقان بینی ) است، یکی از پیشنهادات ایمنی که احتمالا خواهید شنید، وجود رطوبت در هوا است. بخور سرد باعث پراکندگی بخار در خانه می شود و می تواند به کاهش ناراحتی کودک کمک کند.

از بخور سرد در چه مواردی می توان استفاده کرد؟ 

رطوبت به عنوان عامل مرطوب کننده طبیعی عمل می کند که می تواند خشکی در هوا را کاهش دهد. به همین دلیل رطوبت سازها اغلب برای :

- کاهش خشکی پوست

- احتقان سینوسی

- تسکین سردرد

- از بین بردن خشکی گلو

- عدم تحریک بینی

- کنترل خونریزی از بینی

- کاهش سرفه خشک

- عدم ترک خوردن لب ها و خون ریزی 

- کمک به کاهش اثرات آسم و آلرژی 

- بهبود سلامت پوست

- زیبایی و درخشان شدن پوست صورت ( چین و چروک و خطوط پر کلاغی)

- از بین بردن خارش پوست

- کاهش جوش و آکنه

وقتی هوای خانه خشک است، ممکن است در معرض این ناراحتی ها قرار بگیرید. این به خصوص در ماه های زمستان بسیار مورد نیاز است. همچنین بخورهای سرد در تابستان برای ایجاد رطوبت و کاهش گرما مناسب هستند. آنها نسبت به بخورهای گرم دارای صدای بسیار کمتر، ایمنی بالا و پراکندگی بهتر بخار در تمام اتاق هستند.

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک چگونه کار می کند؟

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک صفحه بسیار ظریفی دارد که جنس آن از فلز یا سرامیک است. پس از اتصال دستگاه به  برق ، جریات الکتریکی، یک میدان مغناطیسی ایجاد  می کند که این میدان نیز به نوبه خود و از طریق اعمال نیرو، موجب ارتعاش صفحه سرامیکی می شود. ارتعاش این صفحه سرامیکی، ارتعاش ذرات آب و متعاقبا تولید نوسان در آن ها را در پی دارد و طی یک فرایند تبدیلی، این انرژی جنبشی به انرژی گرمایی تبدیل می شود. در نهایت گرمای ایجاد شده، قطرات ریزآب را تبخیر کرده و دستگاه آن ها را با فشار مناسب در محیط منتشر می کند. 

مزایای دستگاه بخور سرد اولتراسونیک

از جمله مهم ترین مزایای دستگاه بخور سرد اولتراسونیک می توان اشاره کرد:

1. همانطور که گفتیم این دستگاه بر مبنای ارعاشات فراصوت کار می کند . در نتیجه هنگام استفاده از آن دیگر از صداهای آزاردهنده خبری نیست. این دستگاه ها یا هیچ صدایی ندارند یا صدای آن ها انقدر کم است ک کوچکترین مزاحمتی برایتان ایجاد نمی کند.

2. ابعاد کوچک این دستگاه ها حمل و جابجایی آن ها را بسیار راحت می کند. در نتیجه می توانید دستگاه را با خود همراه نموده و در هر جایی که خواستید، به سادگی از آن استفاده کنید.